Husk medlemsmodulet på hprd.dk

Husk medlemsmodulet på hprd.dk

Husk at medlemsmodulet på hjemmesiden er aktiveret, således at alle medlemmer kan ansøge om kurser, tilmelde sig forskellige aktiviteter og opdatere egne medlemsoplysninger via hjemmesiden.

Når du første gang skal oprette dig som bruger på hjemmesiden, skal du klikke på linket ’Bliv medlem’ øverst i højre hjørne. Det gælder også, hvis du allerede er medlem af HPRD. Herefter vil du blive ledt videre til en indmeldelsesblanket, hvor du skal angive navn, adresse, militær rang mv.

Hvis der er oplysninger, som du er i tvivl om f.eks. kontrakttype eller udnævnelsesdato, så angiv det efter bedste evne.

Det kan desværre på nuværende tidspunkt forekomme, at det ikke muligt at taste æ,ø og å i formularen.

Brugernavn

Når du udfylder formularen, er det vigtigt, at du er omhyggelig med at vælge dit brugernavn, da det er ikke muligt at ændre efterfølgende. Vi anbefaler, at du bruger dit fulde navn.

Adgangskode

Kort efter, at vi har modtaget din tilmeldingsblanket vil du modtage en e-mail med dit brugernavn og adgangskode. Herefter kan du logge ind på siden og under ’Min profil’ evt. vælge en anden adgangskode, som du har lettere ved at huske. Vær opmærksom på, at mailen med brugernavn og adgangskode kan blive fanget i dit spamfilter, så kig gerne her inden du evt. kontakter sekretariatet.

Mister eller glemmer du din adgangskode kan altid du få tilsendt en ny ved at klikke på linket ’Glemt adgangskode?’ på login-siden.

Opdatering af medlemsoplysninger

Når du er oprettet som bruger og på et tidspunkt får brug for at opdatere dine medlemsoplysninger, enten fordi du er flyttet, har fået ny e-mailadresse eller måske er blevet udnævnt, skal du logge ind på hjemmesiden ved at klikke på linket ’Log ind’ øverst på siden.

Her får du adgang til din profil og kan se, hvilke oplysninger vi har registreret om dig. Idet mere og mere at foreningens kommunikation med medlemmerne foregår elektronisk er det særligt vigtigt, at du er opmærksom på at din e-mailadresse altid er opdateret.

Tilmelding til HPRD nyhedsservice

Når du opretter dig som medlem på hjemmesiden, bliver du automatisk tilmeldt vores nyhedsbrev. Derfor får du umiddelbart efter din tilmelding en mail, hvor du bliver bedt om at bekræfte din tilmelding. Mailen bliver sendt via programmet MailChimp.

Nyhedsbrev vil udkomme på mail ca. 4 gange om året og/eller ved særlige lejligheder. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet igen, hvis du ikke længere ønsker at modtage det.

Ansøgning om kursuspladser og tilmelding til aktiviteter

Alle ansøgninger om deltagelse i kurser og tilmelding til særlige aktiviteter vil foregå via hjemmesiden. Når tilmelding skal ske, vil der være et direkte link til ansøgningsskemaet på den pågældende aktivitet.

Når du har udfyldt ansøgningsskemaet og sendt det afsted, vil du få en besked om, at din ansøgning er registreret og din ansøgning nu vil blive behandlet. Efter ansøgningsfristens udløb (og i nogle tilfælde tidligere) vil du modtage svar på din ansøgning på den e-mailadresse, som du har opgivet under medlemsoplysninger på hjemmesiden. Husk derfor, at den altid er opdateret.

Under medlemsoplysninger har du se en liste over og status på dine ansøgning om kurser og tilmelding til aktiviteter. Her har du også mulighed for at framelde dig en aktivitet eller trække en ansøgning tilbage, hvis du bliver forhindret i at deltage.

Afmelder du dig en kursusplads, som du har fået tildelt og bekræftet en plads på skal du imidlertid altid kontakte sekretariatet direkte og meddele, at du ikke har mulighed for at deltage i det pågældende kursus.

 

Hvis du støder på ting undervejs som undrer dig eller ikke virker, er du vilkommen til at sende en mail til smh@hprd.dk